xorg + nvidia (el no va mes en sadisme)

Hola,

Ja no se per on agafar-ho. La veritat es que em dona vergonya que després de tant de temps fent servir debian encara m'hagi de passar més d'1 dia intentant configurar un sistema gràfic que ja estava configurat i finalment tenir que acabar demanant ajuda.

el fet és que tenia configurat el sistema gràfic d'una wheezy amb el mode debian wai (segons la wiki de debian és el *no va més* de lo més guapo per tenir el teu sistema gràfic configurat sense problemes fins i tot quan es canvia el kernel). Mentida podrida.

Feia ja 2 setmanes que l'aptitude em volia esborrar paquets que jo veia que eren de l'entorn gràfic i no m'atrevia a fer l'actualització per si de cas. despŕes de 2 setmanes em decideixo doncs penso que no podia ser que això estigués malament després de 2 setmanes, que segur era jo que era un *caguetes* .

Doncs no, m'han fotut ben fotut.

després de fer mil i una proves de coses varies (compilar, reinstal·lar etc, etc) us passo l'error del xorg a veure si algú es tan amable de explicar-me per què la màgia a mi no em surt.

Vaig tornar a instal·lar i compilar amb el:
m-a auto-install nvidia-kernel${VERSION}-source

seguidament el:
# nvidia-xconfig

provo a fer un startx i:

Poso la part del final a partir del que jo crec que les coses comencen a no funcionar:
[   647.687] (II) LoadModule: "nvidia"
[   647.688] (WW) Warning, couldn't open module nvidia
[   647.688] (II) UnloadModule: "nvidia"
[   647.688] (II) Unloading nvidia
[   647.688] (EE) Failed to load module "nvidia" (module does not exist, 0)
[   647.688] (EE) No drivers available.
[   647.688]
Fatal server error:
[   647.688] no screens found
[   647.689]
Please consult the The X.Org Foundation support
     at http://wiki.x.org
 for help.
[   647.689] Please also check the log file at "/var/log/Xorg.0.log" for additional information.
[   647.689]

Direu: *Noi es que no tens el mòdul nvidia*

Doncs no esteu en lo cert:
[root@niebla~]# lsmod | grep nvidia
nvidia               7036889  0
i2c_core               19141  6 nouveau,drm_kms_helper,drm,i2c_algo_bit,nvidia,i2c_nforce2

Si a algú se li acudeix alguna cosa doncs que m'ho digui si us plau a veure si aconsegueixo algo, doncs necesito l'acceleració 3D simplement per fer servir l'stellarium

Apa, gràcies.