Re: Pagina despre noi

On Thu, Jan 25, 2007 at 12:48:08AM +0200, Eddy Petrișor wrote:

> cine a zis ceva de conversie 8859-2 -> 8859-16?
>
> Am spus să salveze în 8859-2 într-un fişier, deschide (cu codarea selectată pe
> 8859-16) salvează în utf-8. Asta merge de minune într-un editor precum gedit,
> pe testate şi baut bere ;-)

Probabil ca ai dreptate şi în gedit merge, sigur merge în vi(m) şi emacs, şi
cred că mai sunt câteva, dar astea sunt în general evitate de marea masă a
utilizatorilor.
Oricum e greu de convins un editor "inteligent", să nu aleagă el singur calea
"luminată" a conversiei.

regula 1 a programatorului: "me smart, user stupid", :-)

Ca un punct constructiv la ce ai zis, poate ar fi bine de pus într-o pagina
pe wiki, chestia asta, cu detalii ca să poată şi alţii să o folosească
şi eventual să ştie ce să evite.

Sincer prefer sed/perl/awk, e safe, clean & fast si in plus ofera posibiliatati
nelimitate de folosire cu toolbox, :-).

> Cred că singura problemă ar putea fi ghilimelele *dacă* (mare dacă) nu sunt pe
> aceiaşi poziţie în -16 ca în -2.

pai nu au cum sa fie pe aceasi pozitie, ca de aici e imposibilitatea de a
convertii cu iconv din una in alta( ma refer la ghilimele noastre, ca cele en
sunt tot acolo).
Eu înţeleg din ce ai zis ca după încărcarea documentului oricum există o etapă
intermediară înainte de salvare, etapă în care se face corectura cu diacriticele
corecte, nu?
Oricum trebuie testat, găsită o soluţie şi adăugat la wiki( dacă eşti de acord
cu ce am zis mai sus).

PS: chestia cu wiki e valabilă şi pentru soluţia script, :-)

--
Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense."

Buddha (563BC-483BC)