Re: magyar metacsomagok és aptitude.

On Sat, 25 Feb 2006, SZERVÁC Attila wrote:

Szerintem ez itt csak az utkozesekre vonatkozik. Ez a a resz, ahol a
fuggosegi konfliktusokra kulonfele megoldasokat ajanl.

oké, tehát nem például az aptitude indulásakor a felső menüben látható
Resolver. De a függőségi konfliktus kifejezést mindenképpen végképp
felejtsd el, ezt _ütközésnek_ hívják :-)

De peldaul pont az. Onnan lehet ezt a szolgaltatast (megoldasok keresese) elerni. Vagy valamit nagyon felreertek? Ha nem, akkor viszont a konfliktusfeloldo helyett inkabb jobb lenne az utkozesfeloldo, kijavitom.

én ahova csak lehet beállítást írok, csak oda nem, ahol nincs benne
feltétlenül az önmagában való beállítás, csak a környezettől függő (nekem
nem hangzik hülyén a beálíltó fájl sem:-))

Asszem, ha atnezed a forditast, meg fogod talani ezeket ugyis... (:

Nem az igazi, mert itt hangsulyozottan nem ugyanaz, mint a delete (vagy
akkor a delete-re nem jo a torles forditasnak?), mert nem csak a csomagot
torli, hanem mindenfele nyomat is (pl. konfig fajlok), ha jol tudom.

Ba! Az aptitude meg delete-nek nevezi a sima remove-ot? Boldog vagyok...
A dpkg az alap, az ottani fordításhoz kell alkalmazkodni. Ott az egyszerű
művelet (remove) eltávolítás vagy leszedés. (Igen, ezt a szót is
hasnzálnom kellett, mikor 1x szigorú szélesség-korlát volt).

Nem, en irtam el, bar gyanitom, hogy mindkettot hasznalja. Hold-ot es keepet is hasznal vegyesen, meg nem jottem ra, hogy van-e a ketto kozott kulonbseg. Szoval akkor remove - eltavolitas, purge - torles? Vagy megint felreertek valamit?

Hat, nem tudom. Mi az, hogy lathato? Marmint melyik felhasznaloi felulet
nem az? (:

Például a siketeknek vagy haladó felhasználóknak készült felolvasós
felület, és több, ehhez hasonló.

Ok, jogos, csak itt ebben a kornyezetben ez eszembe sem jutott, mert altalaban a lathato felulet a default es azt emelik ki kulon, ha felolvasos.

Egyebkent, ha jol ertem, itt arrol van szo, hogy a parancssor
helyett az az ablakos felulet.

Akkro egyszerűen csak fordítsd felületnek: ebből van például a
debconf-ban is több, parancssor, párbeszéd, szerkesztő, GNOME, stb.

A felulettel nincs gondom, a visuallal volt a problemam. Megnezem majd meg egyszer, hogy a konkret esetben mit lehet vele kezdeni.