Re: [RFR] ddtp://gcompris

Dag Vincent,

Vincent Zweije schreef op di 10-11-2015 om 20:45 [+0100]:

> Spellen/spelen is vaak een soort van grijs gebied. In principe is
> het tastbare ding spellen. In abstracto (de regels van een spel of de
> uitvoering van een spel) is het spelen.
>
>     https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/spellen-spelen
>
> Met twee kaartspellen heb je 2x52 kaarten. Met twee kaartspelen heb je
> canasta en klaverjas.
>
> Bij veel bordspellen/bordspelen is er geen echt onderscheid tussen de
> doos met inhoud en de regels, want die horen bij elkaar, dus kun je ze
> vaak door elkaar gebruiken.

Bedankt om mee te denken en op zoek te gaan naar verduidelijking.

> Afijn, ik sta betrekkelijk neutraal in dit gebied. De eindkeuze is
> aan jou.

Omdat het in deze context in de praktijk op taalkundig vlak
niet echt veel uitmaakt, kwam in de afweging een belevingsvraag
meer op de voorgrond: welke van de twee formuleringen
(spellen/spelen) is meer herkenbaar dan de andere? Dat deed me
terugkomen op mijn initiële keuze voor spellen.

--
Groetjes,
Frans

===