Re: [RFR] ddtp://gcompris

On Tue, Nov 10, 2015 at 08:16:36PM +0100, Frans Spiesschaert wrote:

> [...]

Spellen/spelen is vaak een soort van grijs gebied. In principe is
het tastbare ding spellen. In abstracto (de regels van een spel of de
uitvoering van een spel) is het spelen.

    https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/spellen-spelen

Met twee kaartspellen heb je 2x52 kaarten. Met twee kaartspelen heb je
canasta en klaverjas.

Bij veel bordspellen/bordspelen is er geen echt onderscheid tussen de
doos met inhoud en de regels, want die horen bij elkaar, dus kun je ze
vaak door elkaar gebruiken.

Afijn, ik sta betrekkelijk neutraal in dit gebied. De eindkeuze is
aan jou.

Vincent.
--
Vincent Zweije <vincent@zweije.nl>   | "If you're flamed in a group you