Re: [RFR] po-debconf://oops (9 strings)

Op vr, 21-01-2005 te 15:55 +0100, schreef Peter Vandenabeele:

> Je hebt gelijk. Dit is een lezing die ik er niet in had gezien, met
> het woord /accept/ als de naam van de optie en niet als een werkwoord in
> deze zin zelf ...
>
> Ik zou dat woordt /accept/ dan graag tussen aanhalingstekens zetten, maar dan
> krijg je misschien weer problemen met het programma dat deze zijn moet displayen.

Klopt, en wel omdat het woord 'accept' zelf nergens voorkomt.

Vroeger was het zo dat een aantal templates zinnen bevatten in de aard
van 'If you want this, please choose "yes" here', of zo. Het probleem
daarmee was dat de manier waarop een boolean template getoond wordt in
de verschillende frontends anders is. De plain-text frontends (dialog,
readline, editor) geven je de mogelijkheid om 'ja' of 'nee' te
selecteren of in te tikken, terwijl grafische front-ends (GNOME, KDE) je
met een checkbox laten selecteren of je al dan niet akkoord gaat. Voor
die laatste twee is een vraag als die hierboven niet echt duidelijk
('there is no "yes" here!'), en dus is men overgestapt op het meer
algemene 'Please accept here if you want this'.

Dat heeft uiteraard zelf ook een aantal problemen; o.a. het feit dat,
zoals we in deze situatie zien, veel maintainers blijkbaar moeite hebben
met het opstellen van een grammaticaal correcte Engelstalige zin van die
aard.

--
         EARTH
     smog  |   bricks