Re: [DICO] wortel-/hoofd- (Was Re: [RFR] debian-installer://tools/partconf/debian/po/nl.po (common udeb))

On Mon, Dec 22, 2003 at 01:10:35AM +0100, Bas Zoetekouw wrote:
> Hi Tim!

> Daar ben ik het helemaal niet mee eens.  Ik ben nog nooit de term
> "hoofdmap" tegengekomen, en ik zou ook niet zo snel weten wat het is als
> ik het out of the blue zou tegenkomen.  Hoofdmap doet eerder denken aan
> homedirectory ofzo.

> Ik vraag me af waar dat dan ingeburgerd is.

Zoals eerder aangehaald: ten minste in KDE, Windows, en MacOS.

> Windows bijvoorbeeld heeft niet eens een root dir.

Windows heeft er verschillende. Dat de betekenis van "root folder" onder
Windows niet voor de volle 100% gelijk is aan die onder een gemiddeld
Unix-systeem is niet zo belangrijk -- de term is blijkbaar voldoende
gerelateerd om er het zelfde woord voor te kunnen gebruiken, waarom zou
dat in het Nederlands plots niet het geval zijn?

--
Wouter Verhelst
Debian GNU/Linux -- http://www.debian.org