Re: [DICO] wortel-/hoofd- (Was Re: [RFR] debian-installer://tools/partconf/debian/po/nl.po (common udeb))

Hi Tim!

You wrote:

> Verder zijn we het allemaal eens dat hoofdmap nu eenmaal een
> ingeburgerde term is,

Daar ben ik het helemaal niet mee eens.  Ik ben nog nooit de term
"hoofdmap" tegengekomen, en ik zou ook niet zo snel weten wat het is als
ik het out of the blue zou tegenkomen.  Hoofdmap doet eerder denken aan
homedirectory ofzo.

> Ik denk dat we ons in dit geval neer moeten leggen bij wat men buiten
> debian gebruikt als vertaling (ook al is die niet helemaal 'juist') en
> niet een nieuwe term moeten verzinnen. Zeker niet een term die én weinig
> meerwaarde én niet ingeburgerd is.

Ik vraag me af waar dat dan ingeburgerd is.  Windows bijvoorbeeld heeft
niet eens een root dir.

--
Kind regards,
| Bas Zoetekouw              | GPG key: 0644fab7                     |