Re: [DICO] wortel-/hoofd- (Was Re: [RFR] debian-installer://tools/partconf/debian/po/nl.po (common udeb))

On Sun, 21 Dec 2003 16:35:25 +0100
cobaco <cobaco@linux.be> wrote:

> dan stel ik voor dat we met z'n allen basismap gebruiken (aangezien
> dat de enige term lijkt waar niemand problemen mee heeft)

Dat lijkt me een ongewenst compromis. Ik denk dat we het er allemaal
over eens zijn dat 'wortelmap' de meeste getrouwe vertaling is.
Tegelijkertijd zijn de meeste mensen op deze lijst van mening dat
het een lelijke, niet intuïtieve vertaling is.
Verder zijn we het allemaal eens dat hoofdmap nu eenmaal een
ingeburgerde term is, ook al zijn de meeste mensen het er ook over eens
dat het misschien niet de meeste getrouwe is.

Ik denk dat we ons in dit geval neer moeten leggen bij wat men buiten
debian gebruikt als vertaling (ook al is die niet helemaal 'juist') en
niet een nieuwe term moeten verzinnen. Zeker niet een term die én weinig
meerwaarde én niet ingeburgerd is.

grtjs Tim