Re: [DICO] wortel-/hoofd- (Was Re: [RFR] debian-installer://tools/partconf/debian/po/nl.po (common udeb))

On Sun, Dec 21, 2003 at 04:28:57PM +0100, Egon Willighagen wrote:

> Ik heb in mijn onderzoek aan de universiteit al heel vaak met bomen gewerkt,
> maar ik ben nog nooit de term wortelmap tegengekomen. In zoveel wetenschap
> gebruikt men trouwens toch veelal de engelse termen...

En "hoofdmap"?

> Om deze discusse niet zo makkelijk verloren te laten gaan, nog een suggestie:
>
> startmap?
>
> Als in, daar waar de directorieboom begint?

Tja. Ik heb in sé niks tegen "basismap" of "startmap", maar het is wél
zo dat ik geen van beide ergens anders ben tegengekomen. Hoofdmap wel;
zelfs in KDE wordt ook dat woord gebruikt.

--
Wouter Verhelst
Debian GNU/Linux -- http://www.debian.org