Re: Ordvalg

On 18 Feb 2003 20:49:47 +0100
Claus Hindsgaul <claus_h@image.dk> wrote:

[Debian-ordliste:]
> Udmærket. Som jeg tidligere har nævnt, synes jeg at vi skal som
> udgangspunkt skal bruge klids ordliste (www.klid.dk), da de fleste
> programmer er oversat ud fra den.

Jeg har også brugt KLIDs liste, det jeg mente var Debian-specifikke ting,
ord som KLID har flere oversættelser for, oversættelser som vi er uenige
med KLID i, ord og begreber som KLID ikke har taget stilling til (der er
faktisk en del).

> Tja, det virkede også som en undersættelse for mig i første omgang, men
> prøv at tænke på ordet "manuskript". Så falder det helt naturligt:

Pokkers, et godt modargument! :-)  Det bliver jeg nødt til at gruble lidt
over.

--
Regards, Kaare - <http://www.nightcall.dk/>