Ordvalg

tir, 2003-02-18 kl. 20:43 skrev Kaare Olsen:
> Ordlisten kommer til at ligge et sted under
> http://www.dk.debian.org/intl/Danish/ - jeg vil ikke linke til den fra
> index-siden, før ordlisten har fået et vist indhold.  Den præcise URL
> oplyser jeg, når siden er blevet oprettet.

Udmærket. Som jeg tidligere har nævnt, synes jeg at vi skal som
udgangspunkt skal bruge klids ordliste (www.klid.dk), da de fleste
programmer er oversat ud fra den.

> I øvrigt bruger jeg ikke "skript", som jeg har set Claus bruge, da jeg
> hverken bryder mig om det eller nogen af alternativerne.

Tja, det virkede også som en undersættelse for mig i første omgang, men
prøv at tænke på ordet "manuskript". Så falder det helt naturligt:

Et skript, flere skripter, skriptets, skripternes...

Claus

--
Claus Hindsgaul <claus_h@image.dk>