Re: [GNU TP: ca]Re: El famós diccionari/recull

En/na Leopold Palomo Avellaneda ha escrit:
A Dimecres 06 Novembre 2002 00:21, Xavi Drudis Ferran va escriure:

El Tue, Nov 05, 2002 at 11:58:23PM +0100, Ivan Vilata i Balaguer deia:

   Absolutament d'acord amb els dos punts (tot i que no estaria de més
 que ens tinguéren en compte a l'hora de decidir ;).

Si et poses amb contacte amb ells segurament t'hi tindran. Depèn del
que sàpigues explicar el que proposes. I si els avisem del wiki o el
que sigui, doncs segurament els interessarà fer-hi un cop d'ull.

No m'han semblat mai tancats, els del TERMCAT (pel que fa a rebre
entrades de terminologia, no vull dir per llicenciar-la).

Hola,

d'acord. Ara escric a la gent del termcat i a veure com respiren.

M'ha agradat la diagnosi que ha fet l'Ivan:

   Resumint, sembla que estem debatent tres projectes diferents:

     1. Crear un diccionari en format dic partint dels continguts del
        TermCat o(inclusiu ;) SoftCatalà, com proposa Leopold.
     2. Fer servir un plug-in de Twiki (bidi-bidi ;) per editar fitxers
        PO entre diversos traductors (o fer servir una interfície
	 facileta a CVS), com proposa Montxo.
     3. Crear un Wiki per discutir, raonar i mostrar les traduccions
        dels termes altament específics que no s'esmenten en els
	 reculls del TermCat/SoftCatalà, com proposa eixe Ivan.

   Personalment, pense que tots tres són compatibles i no s'exclouen.
 A per ells!  (Un fil interessant!)

Intentaré aconsseguir el permís de la gent del TermCat, i si obtinc silenci administratiu estudiem de nou les opcions. Però voldria ajut en l'obtenció de l'informació, jo no sé de scripts, podria intentar fer un programa en C, però em sembla excessiu.

Respecte al 3, Ivan, podria ser interessant possar-se en contacte amb TermCat i Softcatala per que s'hi apuntessin. Pensa que la gent de softcatala probablament et diran que ells ja ho fan amb la seva llista de dubtes i no cal "fer quelcom fora de Softcatala" (paranoies meves, filtreu com vulgueu).

A banda del recull de Termes i la guia d'estil tenim un diccionari de 850 termes anglès - català amb definició formal i enciclopèdica. Això és un projecte que es va fer fa dos anys i que la persona que ho portava ho va deixar estar fa poc. Hem de veure que és amb això, sota quina llicència i com. No és fàcil trobar editorials que vulguin treballar amb GPL o similars. A part, malauradament, tot el que va fer està amb Access i es fora difícil de treballar-hi amb condicions.

Tinc una reunió aquest mes amb el TERMCAT per parlar de varios temes, un és que fem amb aquest diccionari de 850 termes i si s'apunten i acabem fer alguna cosa d'això amb cara i ulls. Els hi tornaré a insitir sobre el CercaTerm.

Jordi,

--

Jordi Mas
http://www.softcatala.org