Re: Bootsplash & Grub Tema Kurulum Belgesi

Merhaba,

On Mon, May 30, 2005 at 12:52:37AM -0400, Alphan Bayazit wrote:

> katilmiyorum. debian kullanicilarina debian kullanicilarinin gozuyle
> uygulama bilgisi vermek yararli olabilir.
> her hafta konu bulunabilecegini ya da kolay oldugunu zannetmiyorum tabi.

Evet her hafta konu bulunmasi cidden zor. Bu onerimi cok fazla
detaylandirmadan uzerinde cok dusunmeden ortaya attim. Sayet kabul gorurse
uzerinde konusur ve cercevesini belirleriz.

Mesela e-mail clientlari (thunderbird, sylpheed, mutt, evolution)
karsilastirmasi yazilimlari farkli acilardan (yine belirleyecegimiz kriterler
cercevesinden) bakis ve degerlendirme yapilabilir. Daha sonra benzer sekilde
cd-writer yazilimlari ele alinabilir gibi.

> bu arada, Zeki Bey, debian-tr icin oneri sunmaya davet etmis bir
> mektupta ama gorebildigim kadariyla pek cevap gelmemis.

Evet Zeki Bey'in bu onerisi benim hatirimda aslinda. Kendisi ile senliktede
bu konu ile ilgili ayak ustu bir takim seyler konusma firsatimiz olmustu.
Ben Debian-tr ile ilgili yapilabilecekler konusundaki gorus ve dusuncelerimi
aktarayim kisaca.

* Debian-tr adina her ay veya iki ayda bir olmak uzere (LKD'ninde onayi
ve bu konudaki gorusu alinarak) seminerler verilebilir. Mesela,
Ankara'da olan arkadaslar Ankara'da, Istanbul'da olan arkadaslar Istanbul'da
seminerler duzenleyebilir. Tabi Ankara ve Istanbul'u ornek olarak verdim.
Buna yurdun tum illeri dahil edilebilir. Hatta yurtdisinda olan arkadaslarimiz
da yurtdisinda bulunan yurtdaslarimiz ile birlikte etkinlikler duzenleyebilir.
(Mesela yanilmiyorsam Alphan Bey yurtdisinda, Levent Yildirim Bey yurtdisinda).
Sonuc olarak Bir nevi gezici seminer takimi kurulabilir.

* Debian-tr belgelendirme ekibi olusturulabilir.

* Yine her ilde duzenli bulusmalar ve toplantilar duzenlenebilir. Mesela boyle
bir seyi Ankara'daki arkadaslarla yapmayi dusunuyoruz.

* Yerellestirme calismalari zaten ayri bir konu.

Su an hatirima gelenler bunlar ancak genel sonuc itibari ile seminer ve
belgelendirme islerine agirlik verilmeli.

Konu hakkinda gorus belirtmek isteyen olursa farkli bir konu basligi
etrafinda konuyu ele alabiliriz. Ya da dilerseniz yine Debian-tr altinda
bir form alani olusturup goruslerin oraya aktarilmasini saglayabiliriz.

Yapilabileceklerin cercevesini cizip LKD'ninde destegini rica ederek
elimizden gelen cabayi gayreti gostermeye calisiriz.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin