debian ve 40 Gb hdd ye kurulmama sorunu

Merhabalar
P4-1.8 cpu, 256Mb ram, 64Mb nvidia ekran karti, Skystar2 tv karti,
Gigabyte anakart, 40 Gb maxtor hdd ve 8 Gb hdd sistemim var.
Daha onceden 8 gb lik hdd ye soyle bir kurulum gerceklestirdim
hdb1 fat32 win98
hdb2 fat32 bos
hdb3 linux swap
hdb4 reiserfs debian sarge test
burada herhangi bir sorun yasamadan kurulum yaptim ve kullandim fakat
40 gb lik hdd ye su sekillerde kurulum yapma denemelerime ragmen
debian bir turlu kuramiyorum
hdb1 ntfs winxp
hdb2 fat32 bos
hdb3 linux swap
hdb4 reiserfs(ext3 ve ext2) debian sarge test

veya

hdb1 ntfs winxp
hdb5 fat32 bos
hdb6 linux swap
hdb7 reiserfs(ext3 ve ext2) debian sarge test

ve benzeri kombinasyonlari denememe ragmen kurulum yapamiyorum
Hatayi surda aliyorum
bolumleme yaparken yukarida soyledigim sekilde ayarladiktan sonra
"Bolumlemeyi bitir ve degi$iklikleri diske kaydet" dedikten sonra bir
islem yapiyor ve su hatayi veriyor

"IDE1 birincil (hda) aygitindaki #7 bolumunda ReiserFS dosya sistemi
olusturulamiyor"

Ayrica Ctrl+Alt+F3 konsolunda ise soyle bir cikti veriyor

File descriptor 3 left open
File descriptor 4 left open
File descriptor 5 left open
File descriptor 6 left open
  No matching physical volumes found
File descriptor 3 left open
File descriptor 4 left open
File descriptor 5 left open
File descriptor 6 left open
  No volume groups found
  Reading all physical volumes. This may take a while...
  mkreiserfs 3.6.19 (2003 www.namesys.com)
  Stat of the device '/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part7' faild

Daha once kullandigim bir kac dagitimda da bu sekilde hata almistim
vidalinux 1.0, gelecek 1.1, fedora vb.
Fakat ayni sekilde bolumleme yaptigim yerde is su surumleri sorunsuz
bir sekilde kullaniyordum Suse-9.2, Vidalinux-1.1, Vectorlinux,
Slackware, Redhat, Mandrake ve bir kaci daha
Bir kac yere bunula ilgili sordugumda aldigim cevaplara gore bazi
seyler uygulamam ragmen cozum bulamadim
Mesala bios ayarlarinda hdd ile ilgili bir bolumde
Access Mode diye bir bolumde Chs, LBA, LARGE, AUTO bnlarin hepsini tek
tek denememe ragmen yine hep ayni hatayi aliyorum.
Tahminim 40 gb hdd ile ilgili fakat bu sorunu nasil asacagimi bilmiyorum.
8 gb lik hdd deki Debian biraz yavas kaliyor onun icin 40 Gb 7200rpm
lik hdd ye kurmak istiyorum

Biraz uzun yazdigim icin kusuruma bakmayin
Artik tamamiyla Derbian a gecmek istiyorum eger bu sorunu
halledebilirsem. Halledemesemde 8 Gb lik hdd yi tamamen debian ayirip
orada devam etmek istiyorum.

Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler

ersan