Re: Bir zavallıdan açık mektup

merhaba,

amd64 portu için hazırlanmış cd'lerle kurulumun yapıldığı bir sisteme, i386 paketleri doğrudan yüklenemiyor. bu diğer mimariler için de aynı mı bilmiyorum, yani ppc portunu kullanıyorsanız başka portların depolardan paket kurabiliyor musunuz bilmiyorum(muhtemelen kurulmuyordur diye tahmin ediyorum) ama bir ara böyle birşey denemiştim, kurulu sistem ile kurmak istediğim paket uyuşmadığı için paket kurulmadı. ama 64 bitlik sisteminizde bazı yöntemlerle(ana kök dizini içine bir kök dizini hapsetme yada manuel olarak bir uygulama için gerekli bütün kitaplıkları yükleyip uygulamayı çalıştırma) 32 bitlik uygulama çalıştırılabiliyorsunuz. 64 bitin performansı konusunda ise, bu konuda hakkında pek bilgi sahibi olmamakla birlikte, bir yerde 64 bitlik bir işlemcinin 64 bit olma özelliğinden sistemi zorlayabilecek bazı işlemlerde yararlanabileceğini okumuştum. video sıkıştırma, kodlama, gibi işler mesela. yani biz konsolda birşeylerle uğraşırken 64 bitten tam anlamıyla yararlanmıyor olabiliriz. ama amd64 portundaki 64 bit kitaplıklar 64 bitin nimatlerinden en yüksek düzeyde faydalanabilecek şekilde hazırlanmış da olabilir. iki aydır amd64 pure64 sid kullanıyorum, başlarda sanki biraz sıkıntılı gibi geliyordu bana, ama şimdi gayet iyi gidiyor. bazı yerlerde okuduğum gibi debian amd64 portu bayağı gelişmiş(yani ben geçmişini bilmiyorum :) ama şu an belirgin bir problemim yok). benim de aslında bazı sorular var kafamda, hatta bunun için debian-amd64 listesine üye oldum ama zaman kısıtlarından okuyamadığım birçok posta var. eğer ingilizceniz varsa bu listeye üye olup gelişmeleri takip edebilirsiniz ve sorunlarınızı iletebilirsiniz.

iyi çalışmalar.

tg.a yazmış:

Tekrar merhaba, tüm ilgi e alakanıza teşekkür ederim.
Dün gece inanılşmaz bir şey oldu. Debian'ımı kurdum ve çalıştırdım, daha sonra o kadar dürttüm ki kendisini, Gnome bile çalıştı. Sanki lüzumsuz bir yavaşlık ar gibi ama şimdilik idare eder, bir süre daha kullanabilisem bunu da beğenmemeye başlayıp huysuzlanabilirim tabii. Cevaplarınıza gelince, evet amd64 kurmaya çalışıyorum. Elimdeki cd o bir çok cd'den birincisi e netinst değil. Bütün problemim, tüm yardım dosyalarında;
xxxxx sorunum var ne yapmalıyım?
apt-get install xxxxx-apt-vıdı vıdı
şeklinde yanıtlar verilmesi sanırım. gnome apt'nin ne olduğu ve ne şekilde çalıştırılabileceği sorusuna serdar aytekin'nin verdiği cevap: http://www.serdaraytekin.com/docs/os/debian/sarge/book/ch26.html#id2540349

    26.2. Gnome-apt

*apt-get install gnome-apt*

işte hal böyle olunca işler garipleşiyor bir nebze. CD gönderebileceğinizi söylemişsiniz. Aslında oldukça akla yatkın geliyor ancak bu hafta içinde okulumuz tınaztepe kampüsünün fazla hızlı internet bağlantısından dilediğimce yararlanabileceğimi öğrenmiş bulunuyorum. Şimdilik orayı dürteyim birazcık, eğer başarısız olursam, teklif edenlere boş cd yada ücretlerini yollayıp kendilerinden bahsi geçen paketleri vs. talep edebilirim. Şimdilik bir dinginlik dönemindeyim. Bu arada elimdeki Ubuntu i386 Live CD'si, herhangi bir problem çıkartmadan çalışıyor. Buradan anlamam gereken amd64 dağıtımını kurduktan sonra i386 paketlerini yükleyip çalıştırabileceğim mi yoksa biraz şanslı olduğum mu olmalıdır kestiremedim. Ben, tıpkı windows 9x ler ya da Xp gibi, herhangi bir 32bitlik mimari için tasarlanmış linux dağıtımının da 64bit mimari üzerinde çalışabiliceği ancak 64bit'in muazzam performansına asla erişemeyeceğini düşünüyorum. Sonuçta i386 paketlerimizi Pentium makinalara da kurabiliyoruz ve onlar 486, 586 olabiliyorlar. Ancak 64 bitlik bir işletim sistemi 32 bitlik mimari üzerinde çalışamayacaktır elbette, gerek hafıza adresleme, gerek komut ve kütüphane açısından yetersiz kalacaktır. Bu konudaki fikir, bilgi ve deneyimlerinizi bekliyorum. Teşekkürler.