Re: Bir zavallıdan açık mektup

Tekrar merhaba, tüm ilgi e alakanıza teşekkür ederim.
Dün gece inanılşmaz bir şey oldu. Debian'ımı kurdum ve çalıştırdım, daha sonra o kadar dürttüm ki kendisini, Gnome bile çalıştı. Sanki lüzumsuz bir yavaşlık ar gibi ama şimdilik idare eder, bir süre daha kullanabilisem bunu da beğenmemeye başlayıp huysuzlanabilirim tabii.

Cevaplarınıza gelince, evet amd64 kurmaya çalışıyorum. Elimdeki cd o bir çok cd'den birincisi e netinst değil. Bütün problemim, tüm yardım dosyalarında;
xxxxx sorunum var ne yapmalıyım?
apt-get install xxxxx-apt-vıdı vıdı

şeklinde yanıtlar verilmesi sanırım. gnome apt'nin ne olduğu ve ne şekilde çalıştırılabileceği sorusuna serdar aytekin'nin verdiği cevap: http://www.serdaraytekin.com/docs/os/debian/sarge/book/ch26.html#id2540349

26.2. Gnome-apt

apt-get install gnome-apt

işte hal böyle olunca işler garipleşiyor bir nebze. CD gönderebileceğinizi söylemişsiniz. Aslında oldukça akla yatkın geliyor ancak bu hafta içinde okulumuz tınaztepe kampüsünün fazla hızlı internet bağlantısından dilediğimce yararlanabileceğimi öğrenmiş bulunuyorum. Şimdilik orayı dürteyim birazcık, eğer başarısız olursam, teklif edenlere boş cd yada ücretlerini yollayıp kendilerinden bahsi geçen paketleri vs. talep edebilirim. Şimdilik bir dinginlik dönemindeyim.

Bu arada elimdeki Ubuntu i386 Live CD'si, herhangi bir problem çıkartmadan çalışıyor. Buradan anlamam gereken amd64 dağıtımını kurduktan sonra i386 paketlerini yükleyip çalıştırabileceğim mi yoksa biraz şanslı olduğum mu olmalıdır kestiremedim. Ben, tıpkı windows 9x ler ya da Xp gibi, herhangi bir 32bitlik mimari için tasarlanmış linux dağıtımının da 64bit mimari üzerinde çalışabiliceği ancak 64bit'in muazzam performansına asla erişemeyeceğini düşünüyorum. Sonuçta i386 paketlerimizi Pentium makinalara da kurabiliyoruz ve onlar 486, 586 olabiliyorlar. Ancak 64 bitlik bir işletim sistemi 32 bitlik mimari üzerinde çalışamayacaktır elbette, gerek hafıza adresleme, gerek komut  ve kütüphane açısından yetersiz kalacaktır. Bu konudaki fikir, bilgi ve deneyimlerinizi bekliyorum.

Teşekkürler.