Re: Bir zavallıdan açık mektup

tg.a wrote:

Debian'ımı kurdum ve çalıştırdım, daha sonra o kadar dürttüm ki
> kendisini, Gnome bile çalıştı.

Gnome calistiysa Synaptic'i kurmanizi oneririm. Ondan sonrasi
da yeterli hizda bir Internet baglantisi...

Aslında oldukça akla yatkın geliyor ancak bu hafta içinde okulumuz tınaztepe kampüsünün fazla hızlı internet bağlantısından dilediğimce yararlanabileceğimi öğrenmiş bulunuyorum. Şimdilik orayı dürteyim birazcık, eğer başarısız olursam,

Bence bu en uygun yontem. Bu arada, eger disk hacminiz musaitse,
butun X6_64 (amd64) repository'ini lokal olarak mirror edin.

Bu konuda buradaki diger arkadaslar benden daha iyi yardimci
olurlar size --zaten zor da degil.

Oylece, ki$ mevsimine hazir bir sincap gibi, lazim olabilecek
olan her sey elinizin altinda olur. Haftada ya da onbes gunde
bir o repository'i guncellerseniz yeterli olur.

Bu arada elimdeki Ubuntu i386 Live CD'si, herhangi bir problem çıkartmadan çalışıyor. Buradan anlamam gereken amd64 dağıtımını kurduktan sonra i386 paketlerini yükleyip çalıştırabileceğim mi yoksa biraz şanslı olduğum mu olmalıdır kestiremedim.

X6_64 CPU'larda X86_32 isletim sistemi kurmak gibi bir sorun hic
olmadi. Ama, Debian X6_64 (AMD64) surumunu kurduktan sonra onun
uzerinde 32-bit uygulamalari calistirmak icin biraz takla atmak
gerekecek. Bana zor geldi, denemedim bile. Eminim harcore nut
birileri bunu cok kolay yapiyordur :-)

Ubuntu i386 Live CD'sinin calismasi hakkinda: Bu normal, yani
beklendigi gibi. X6_64 CPU'larda X86_32 isletim sistemi calisir,
bu sizin X6_64 Linux uzerinde X86_32 uygulamalari calistirabileceginiz
anlamina gelmiyor --henuz ve galiba--, chroot vs gerekiyor.

Cok fazla ugrasi demek, benim gibi bir fani icin :-)

Ben, tıpkı windows 9x ler ya da Xp gibi, herhangi bir 32bitlik mimari için tasarlanmış linux dağıtımının da 64bit mimari üzerinde çalışabiliceği ancak 64bit'in muazzam performansına asla erişemeyeceğini düşünüyorum.

'Muazzam performans'tan ne kastettiginizi ben bilemeyecegim. Her
ikisini de kurdum, ve oyle anlamli bir fark gormedim. GCC4'un
ilerdeki surumleri insallah bunu degistirir.

Ancak 64 bitlik bir işletim sistemi 32 bitlik mimari üzerinde
> çalışamayacaktır elbette, gerek hafıza adresleme, gerek komut
> ve kütüphane açısından yetersiz kalacaktır. Bu konudaki fikir,
> bilgi ve deneyimlerinizi bekliyorum.

Dogru. Dogru da, hangi akli evvel --ve nicin-- 32bitlik mimari
uzerinde 64bitlik isletim sistemi kurmaga kalkar ki?