Re: Farkli pencere yöneticileri ve Turkce karakter

30-10-2003 Per?embe günü saat 04:41 sularında, Recai Oktas dedi ki:

> [...]
> Evet xfce3'de oyle bir sorun var, yani bir konsol actiginizda Turkce
> karakterler cikmiyor (tuslar tepki veriyor, fakat Turkce karakterlerin
> 8859-1 versiyonlari cikiyor).  Biraz inceledigimde xfce3'un yazitipleri
> konusunda global X ayarlarini pek umursamadigini farkettim (bu tip
> masaustu ortamlarin sevmedigim tarafi da bu zaten :-).  Simdi xfce4'u
> deneyecegim, tahminim onda bir problem cikmayacagi yonunde.  Denedigim
> diger pencere yoneticilerinde (fluxbox, windowmaker, icewm vb.) herhangi
> bir problem yok.  Acaba siz sadece xfce3'u mu denediniz?

Evet, kendi makinamda sadece xfce3'u denedim. Ama başka bir arkadaşımın
makinasında icewm ve windowmaker ile de benzer sorunu yaşamıştım. Ama
dün kapatıp gitmiştim, sabah bir daha deneyeyim dedim ve bu sefer
sorunsuz çalıştı xfce3, yani hem konsolda (X ekranda başlattığım
xterm'de) hem de X programlarında Türkçe karakterler sorunsuz çalıştı.
Makinanın yeniden başlatılmasıyla ilgilidir diye düşünüyorum. Şimdi
kendi makinama da icewm de kurdum, ama bir türlü X ekranı icewm ile
başlatamadım. /etc/X11/def~manager'a /usr/bin/icewm yazdım ama nafile.
Sanal konsoldayken startx yerine icewm deyince de X başlatılamıyor gibi
bir hata veriyor. Bunun (hangi dm'nin kullanılacağını belirlemek)için
dpkg-reconfigure ile bir komut vardı ama bir türlü hatırlayamadım.
Dolayısıyla kendi makinamda icewm'le deneyemedim. Ama tekrarlamam
gerekirse, xfce ile, sistemi kapatıp açtıktan sonra problem kalmadı.

> [...]
> dogru sekilde goruntulenebilmesi icin `/etc/X11/Xresources' altina bu
> programlara Turkce yazitiplerini tanitan bir resource dosyasi koyuyoruz.
> (Tabii bundan once `xfonts-base-transcoded' paketini kurmus olmaniz
> lazim.) Detaylari Turkce-NASIL'da anlatilan bu adimlarin eksiksiz
> sekilde icra edildiginden emin olun.  (Eger sisteminizi utf-8 kipinde
> kullanacaksaniz xterm'u degil `uxterm'u calistiracaksiniz.) Bu sorun
> sadece xfce3'e ozgu degilse muhtemelen bir adimi atliyorsunuz,
> Turkce-NASIL'i (ve Fazlamesai'de cikan mini-NASIL'i) inceleyerek her

Haklısınız, bu belgeleri tekrar tekrar okumak gerekiyor sanırım.

> Sanal konsol sorunu ayri, orada da bir yeri atlamissiniz gibi gozukuyor.
> `install-keymap trf' ile kurulumu yaptiginiz degil mi?

# install-keymap trf
Warning: cannot access console;
  deferring until console is accessible.

> --