Re: Farkli pencere yöneticileri ve Turkce karakter

* E&Erdem <erdem@turkcelinux.net> [2003-10-29 12:29:26+0200]
> Gnome ile Türkçe karakterler konusunda hiçbir problem yaşamıyorum. Ne X
> ekranda, ne de X ekran üzerinden açtığım xterm'de.

Burada gercekten `/usr/X11R6/bin/xterm'u mu kastediyorsunuz yoksa
GNOME'un kendi terminalini mi?  Eger kastedilen *ilki* degilse sunu
yapin.  Sirasiyla `xterm' ve `uxterm'u calistirarak sonucu bana
bildirin.  Yani Turkce karakterleri tusladiginizda ne oluyor?

> Ama aynı makinada çalıştırdığım diğer pencere yöneticilerinde (en son
> xfce denedim) Türkçe karakterler problemli. X uygulamalarında Türkçe
> karakterler bozuk görünüyor. Yine, X ekranda açtığım xterm'de Türkçe
> karakterlere bastığımda hiçbir hareket olmuyor.

Hangi klavye yerlesimini kullandiginizi daha acik olarak
belirtirmisiniz?  (Verdiginiz bilgilere gore bunun F klavye oldugu
dolayli olarak goruluyor)

> Yine konsol ekrandayken login olmadan düzgün çalışan F klavye düzeneği
> login olduktan sonra bozuluyor. Mesela x, /, q vb. tuşların yerleri
> değişiyor. Ama startx ile X ekrana geçtiğimde bu durum düzeliyor.

Konsol derken sanal konsollari mi kastediyorsunuz?  Eger oyleyse sanal
konsolda calisan bir klavye'nin X'de de calismasini beklemek dogru
degil, ikisi farkli seyler.

Bir de su diagnostik bilgilerini verir misiniz?

(1) X versiyonu

	grep '^XFree86 Version ' /var/log/XFree86.0.log

(2) GNOME ve xfce altinda locale ayari ne gozukuyor?

	locale

(3) Home dizininde X'in ilklendirilmesinde kullandiginiz bir xmodmap
dosyasi var mi? (.Xmodmap gibi)

(4) X klavye yapilandirmaniz nedir?

	grep 'XKB' /var/log/XFree86.0.log

(5) `/etc/inputrc' dosyasinda durum nedir?

Probleminizle ilgili bazi tahminlerim var, ama verdiginiz bilgiler
eksik.  Once onlari tamamlayalim.  Son olarak sunu da sorayim, Turkce
yapilandirma icin belgeler.org'daki Turkce-NASIL'i okudunuz ve
uyguladiniz mi?