Re: Farkli pencere yöneticileri ve Turkce karakter

* E&Erdem <erdem@turkcelinux.net> [2003-10-29 18:25:32+0200]
> Evet, kastettigim /usr/X11R6/bin/ altındaki xterm. Gnome'da xterm'de
> herhangi bir problem yok, ama xfce'de açınca Türkçe karakterlere
> bastığımda hiçbir tepki almıyorum.

> XFree86 Version 4.2.1.1
>
> tr_TR

Ayni konfigurasyonu su an ben de kullaniyorum ve burada herhangi bir
sorun yok.  Sikayetiniz uzerine kuskulanarak xfce'yi kurup denedim.
Evet xfce3'de oyle bir sorun var, yani bir konsol actiginizda Turkce
karakterler cikmiyor (tuslar tepki veriyor, fakat Turkce karakterlerin
8859-1 versiyonlari cikiyor).  Biraz inceledigimde xfce3'un yazitipleri
konusunda global X ayarlarini pek umursamadigini farkettim (bu tip
masaustu ortamlarin sevmedigim tarafi da bu zaten :-).  Simdi xfce4'u
deneyecegim, tahminim onda bir problem cikmayacagi yonunde.  Denedigim
diger pencere yoneticilerinde (fluxbox, windowmaker, icewm vb.) herhangi
bir problem yok.  Acaba siz sadece xfce3'u mu denediniz?

Digerlerini de denediginizi varsayarak simdilik sunlari soyleyeyim.
GNOME'da sorun olmadigina gore yerel ayarlariniz dogru gozukuyor.  Genel
olarak butun xterm turevlerinde *ISO kipinde* Turkce yazitiplerinin
dogru sekilde goruntulenebilmesi icin `/etc/X11/Xresources' altina bu
programlara Turkce yazitiplerini tanitan bir resource dosyasi koyuyoruz.
(Tabii bundan once `xfonts-base-transcoded' paketini kurmus olmaniz
lazim.) Detaylari Turkce-NASIL'da anlatilan bu adimlarin eksiksiz
sekilde icra edildiginden emin olun.  (Eger sisteminizi utf-8 kipinde
kullanacaksaniz xterm'u degil `uxterm'u calistiracaksiniz.) Bu sorun
sadece xfce3'e ozgu degilse muhtemelen bir adimi atliyorsunuz,
Turkce-NASIL'i (ve Fazlamesai'de cikan mini-NASIL'i) inceleyerek her
adimi kontrol edin.

> Ctrl + Alt + F1-6, sanırım bunlar sanal konsollar. Evet kastettiğim
> bunlardı. Ama sorun X ile bu sanal konsollar arasında değil. Bu sanal
> konsollarda login olmadan once ve sonrası arasında. Login olduktan sonra
> klavye yerleşimi değişiyor. X ekrandaki klavye yerleşimiyle, sanal
> konsollarda, login olmadan önceki klavye yerleşimi sorunsuz.

Sanal konsol sorunu ayri, orada da bir yeri atlamissiniz gibi gozukuyor.
`install-keymap trf' ile kurulumu yaptiginiz degil mi?