Re: Farkli pencere yöneticileri ve Turkce karakter

29-10-2003 ?r?amba günü saat 17:43 sularında, Recai Oktas dedi ki:
> * E&Erdem <erdem@turkcelinux.net> [2003-10-29 12:29:26+0200]
>
> Burada gercekten `/usr/X11R6/bin/xterm'u mu kastediyorsunuz yoksa
> GNOME'un kendi terminalini mi?  Eger kastedilen *ilki* degilse sunu
> yapin.  Sirasiyla `xterm' ve `uxterm'u calistirarak sonucu bana
> bildirin.  Yani Turkce karakterleri tusladiginizda ne oluyor?

Evet, kastettigim /usr/X11R6/bin/ altındaki xterm. Gnome'da xterm'de
herhangi bir problem yok, ama xfce'de açınca Türkçe karakterlere
bastığımda hiçbir tepki almıyorum.

> Hangi klavye yerlesimini kullandiginizi daha acik olarak
> belirtirmisiniz?  (Verdiginiz bilgilere gore bunun F klavye oldugu
> dolayli olarak goruluyor)

F klavye yerleşimini kullanıyorum.

> Konsol derken sanal konsollari mi kastediyorsunuz?  Eger oyleyse sanal
> konsolda calisan bir klavye'nin X'de de calismasini beklemek dogru
> degil, ikisi farkli seyler.

Ctrl + Alt + F1-6, sanırım bunlar sanal konsollar. Evet kastettiğim
bunlardı. Ama sorun X ile bu sanal konsollar arasında değil. Bu sanal
konsollarda login olmadan once ve sonrası arasında. Login olduktan sonra
klavye yerleşimi değişiyor. X ekrandaki klavye yerleşimiyle, sanal
konsollarda, login olmadan önceki klavye yerleşimi sorunsuz.

> Bir de su diagnostik bilgilerini verir misiniz?
>
> (1) X versiyonu

XFree86 Version 4.2.1.1

> (2) GNOME ve xfce altinda locale ayari ne gozukuyor?

tr_TR

> (3) Home dizininde X'in ilklendirilmesinde kullandiginiz bir xmodmap
> dosyasi var mi? (.Xmodmap gibi)

Hayır, yok.

> (4) X klavye yapilandirmaniz nedir?

(**) XKB: rules: "xfree86"
(**) XKB: model: "pc105"
(**) XKB: layout: "tr"
(**) XKB: variant: "tr_f"

> (5) `/etc/inputrc' dosyasinda durum nedir?

set input-meta on
set output-meta on
set convert-meta off
set meta-flag on

> Probleminizle ilgili bazi tahminlerim var, ama verdiginiz bilgiler
> eksik.  Once onlari tamamlayalim.  Son olarak sunu da sorayim, Turkce
> yapilandirma icin belgeler.org'daki Turkce-NASIL'i okudunuz ve
> uyguladiniz mi?

Eksik bilgiler için özür... Evet, gerek belgeler.org, gerekse de
fazlamesai.net'teki, Türkçeleştirmeyle ilgili dökümanları okudum. Şu
anda kullandığım konfigürasyona bu belgeler sayesinde geldim. Ama hala
anlayamadığım bir takım şeyler var gibi görünüyor. İhtiyaçlara göre
tekrar tekrar okumak gerekiyor o dökümanları sanırım.

Teşekkürler...
--
Herkese iyi calismalar...
E&Erdem