Re: Farkli pencere yöneticileri ve Turkce karakter

* E&Erdem <erdem@turkcelinux.net> [2003-10-30 10:32:17+0200]
> [...]
> Makinanın yeniden başlatılmasıyla ilgilidir diye düşünüyorum. Şimdi
> kendi makinama da icewm de kurdum, ama bir türlü X ekranı icewm ile
> başlatamadım. /etc/X11/def~manager'a /usr/bin/icewm yazdım ama nafile.
> Sanal konsoldayken startx yerine icewm deyince de X başlatılamıyor gibi
> bir hata veriyor. Bunun (hangi dm'nin kullanılacağını belirlemek)için
> dpkg-reconfigure ile bir komut vardı ama bir türlü hatırlayamadım.
> Dolayısıyla kendi makinamda icewm'le deneyemedim. Ama tekrarlamam
> gerekirse, xfce ile, sistemi kapatıp açtıktan sonra problem kalmadı.

Komut su:

	dpkg-reconfigure xdm

icewm ile ilgili olarak soyle bir durum var.  Bu program kendini hem
x-window-manager hem de x-session-manager olarak tanitiyor.  Yani:

	update-alternatives --config x-window-manager

ile karsiniza gelen listede icewm disinda bir wm sectiginizde (ki o
listede icewm alternatifi de var) startx veya duz xdm ile (yani gdm, kdm
vb. degil) X'i baslattiginizda daima icewm calisiyor, cunku icewm
kendini x-session-manager olarak da tanimliyor ve x-session-manager
daima x-window-manager'dan oncelikli.  Yani anlamis degilim bu sorun
daha once X paket yoneticisine rapor edildi ve arkadas hic de tatmin
edici olmayan bir aciklamayla bu konuyu kapatti, al iste yine ayni
sorun.  Neyse bu tip durumlarda istediginiz wm'i calistirmak icin en
garantili yontemi vereyim size: Debian'da X ilklendirmesi su sirayi
takip ediyor:

	Mevcut ise ~/.xsession veya ~/.Xsession
	Mevcut ise x-session-manager
	Mevcut ise x-window-manager
	Mevcut ise x-terminal-emulator

Bu durumda garantili yontem home dizininde hazir bulundurulan .xsession
dosyasina:

	#!/bin/sh
	exec falancawm

yazmak.  (`~/.xsession'i calistirilabilir bir shell betigi yapmayi
unutmayin.) Dikkat edilecek olursa Debian'da diger dagitimlardan farkli
olarak `~/.xinitrc' kullanilmiyor.

> # install-keymap trf
> Warning: cannot access console;
>   deferring until console is accessible.

Komutu nereden calistiriyorsunuz?  Basitce sanal bir konsola login olun
ve islemi tekrarlayin.