Re: Debian och prestanda

On Sun, 27 Feb 2005, Pär Lindén wrote:

> Var någonstans hittade du dessa rader? Stod det mer att läsa om saken där du
> hittade det?

http://docs.kde.org/en/HEAD/kdebase/faq/webbrowser.html#id2874480

Det var det som stod.

> Jag upplever att konqueror blev snabbare när jag lade till raderna i mitt
> tidigare tips, men finns det en bättre lösning är jag idel öra. Har du någon
> idé om hur denna sak skulle kunna fixas på ett bättre sätt?

Slå av IPv6 i BIND, eller slå av IPv6 på dina interface.
Genom att köra "--disable-ipv6" vid kompilering av BIND så slår du av
stödet. Alternativet är att det är en 9.3, och då finns det en flagga
när du startar named.

För du kör väl en lokal resolver?

--
patrik_wallstrom->foodfight->pawal@blipp.com->+46-733173956