Re: Debian och prestanda

lördagen den 26 februari 2005 11.14 skrev Patrik Wallstrom:
> On Sat, 26 Feb 2005, Pär Lindén wrote:
>
> [...]
>
> Varför blir det snabbare? Har Konqueror en intern resolver som
> försöker prata IPv6 trots att den inte har konnektivitet?
>
> --
> patrik_wallstrom->foodfight->pawal@blipp.com->+46-733173956
>                 `-> http://www.gnuheter.com/

Forskade lite och fann följande. Vet inte om det är någon bra förklaring, men
det är kanske lie upplysande i alla fall?

"Konqueror is a killer browser, unfortunately it is crippled by a well-known
problem with non-ipv6 compliant web sites. It sits there forever while trying
to decide between ipv4 and ipv6."