Re: Software RAID1 - ReiserFS - problemy z superblockiem

06-07-02, Mariusz Kiełpiński <kielpi@poczta.onet.pl> napisał(a):

Brak hda  -> a zatem
mdadm /dev/md0 -a /dev/hda1
potem mkinitrd z parametrami wlasciwymi dla twojego kernela
potem reinstalacja lilo badz grub

podobnie trzeba dodać partycje z hda dla pozostałych urządzeń md ale juz bez
ponownego tworzenia initrd

wiem że muszą być dodane dwa dyski, tylko że według tego opisu system
powinien wystartować najpierw z tego drugiego dysku i wtedy można
dodać ten pierwszy. A ja nie mogę uruchomić właśnie z tego drugiego,
wiec w razie jakiejś awarii pierwszego mój raid nic nie pomoże

Istotne partycje używane w raid muszą być typu Linux raid a nie linux -
odpowiednie kody w fdisk

wszystkie partycje, na obu dyskach są typu "Linux raid autodetect "

zgodnie z moimi oczekiwaniami - pusty pliki mdadm.conf

czyli to oznacza, że musze tam ręcznie coś wpisać, czy zostanie to
dodane automatycznie