Re: Software RAID1 - ReiserFS - problemy z superblockiem

Dnia niedziela, 2 lipca 2006 18:53, Jarek Buczyński napisał:
> wiem że muszą być dodane dwa dyski, tylko że według tego opisu system
> powinien wystartować najpierw z tego drugiego dysku i wtedy można
> dodać ten pierwszy. A ja nie mogę uruchomić właśnie z tego drugiego,
> wiec w razie jakiejś awarii pierwszego mój raid nic nie pomoże

Po mojemu musi przebiec to tak:
utworzenie md0 z dwóch urządzeń sdb1 i spare  - tak wlanie masz OK.
podmontowanie md0 i skopiowanie tam / (w ogólnym zarysie bo gdzie skopiujesz
np /home itp zależy od Ciebie. Najmniej będzie to /boot /lib /etc
!!! w skopiowanym /etc/fstab należy zrobić przeróbki przecież / to teraz md0 a
nie sda1 itd
-poprawa konfiguracji twojego loadera - najpierw zrób tak aby dotychczasowy
ladowal system z md0 i wszystko pozostałe tak jak do tej pory - spowoduje to
możliwość testowania czy wszystko jest zamontowane tam gdzie trzeba itd i
łatwą możliwość powrotu gdy coś pójdzie nie tak. Na tym etapie trzeba tez
poprawić mdadm.conf . W środowisku chroot należy wygenerować initrd
Najlepiej jakbyś napisał co dokładnie chcesz umieścić  - bo ogólny opis
tworzenia raid bez reinstalacji systemu to dużo pisania.
Ważne jaki sprzęt !
Dobrze tez jest mieć pod reką dystrybucję Live

Jak wszystko sie montować i ładować tam gdzie trzeba można zająć się loaderem.
Tutaj mogę pomóc tylko dla lilo.

Ponieważ jak widzisz można tu sporo namieszać lepiej podzielić to na mniejsze
kroczki (listy)

> czyli to oznacza, że musze tam ręcznie coś wpisać, czy zostanie to
> dodane automatycznie
Ręcznie wg wzoru z mojego pierwszego listu.