Re: Software RAID1 - ReiserFS - problemy z superblockiem

Witam

Dzięki za odpowiedź

06-07-02, Mariusz Kiełpiński <kielpi@poczta.onet.pl> napisał(a):

cat /proc/mdstat

# cat /proc/mdstat
Personalities : [raid1]
md0 : active raid1 hdb1[1]
     273536 blocks [2/1] [_U]

unused devices: <none>

mdrun
# mdrun
md: md1 stopped.
md: bind<hdb5>
raid1: raid set md1 active with 1 out of 2 mirrors
mdadm: /dev/md1 has been started with 1 drive (out of 2).
md: md2 stopped.
md: bind<hdb6>
raid1: raid set md2 active with 1 out of 2 mirrors
mdadm: /dev/md2 has been started with 1 drive (out of 2).
md: md3 stopped.
md: bind<hdb8>
raid1: raid set md3 active with 1 out of 2 mirrors
mdadm: /dev/md3 has been started with 1 drive (out of 2).
md: md4 stopped.
md: bind<hdb9>
raid1: raid set md4 active with 1 out of 2 mirrors
mdadm: /dev/md4 has been started with 1 drive (out of 2).

a potem znowy
cat /proc/mdstat

# cat /proc/mdstat
Personalities : [raid1]
md4 : active raid1 hdb9[1]
     7550784 blocks [2/1] [_U]

md3 : active raid1 hdb8[1]
     394496 blocks [2/1] [_U]

md2 : active raid1 hdb6[1]
     2932672 blocks [2/1] [_U]

md1 : active raid1 hdb5[1]
     4883648 blocks [2/1] [_U]

md0 : active raid1 hdb1[1]
     273536 blocks [2/1] [_U]

unused devices: <none>

Swoją drogą nie wiem gdzie wcięło md5 (/home), ale tym będę sie
martwił później :-)

i o jakiej wersji Debiana mówimy.

ostatnia stabilna wersja Sarge 3.1

Za podniesienie raid1 na / odpowiada initrd - dlatego pracuje. Ostanio były
spore zmiany w skryptach inicjujących raid. Trzeba mieć poprawnie
skonfigurowany mdadm.conf.

ten plik to ja mam kompletnie czysty:

# cat /etc/mdadm/mdadm.conf
DEVICE partitions

ps.wszystko to robiłem po restarcie i przywróceniu domyślnego fstab
(start z dysku hda)  oraz menu.lst (konfig gruba, domyślny initrd.img)

dlatego tak ponieważ jak wystartuję z urządzeń md montuje tylko "/"  i
praktycznie nic nie działa mdran, vi itd. (pewno to znajduje się w
tych nie podmontowanych partycjach, tak myślę :-))