Re: Software RAID1 - ReiserFS - problemy z superblockiem

Dnia niedziela, 2 lipca 2006 14:47, Jarek Buczyński napisał:
> # cat /proc/mdstat
> Personalities : [raid1]
> md0 : active raid1 hdb1[1]
>       273536 blocks [2/1] [_U]
>
> unused devices: <none>
Brak hda  -> a zatem
mdadm /dev/md0 -a /dev/hda1
potem mkinitrd z parametrami wlasciwymi dla twojego kernela
potem reinstalacja lilo badz grub

proces dodowania partycji można podejrzeć poprzez
cat /proc/mdstat

podobnie trzeba dodać partycje z hda dla pozostałych urządzeń md ale juz bez
ponownego tworzenia initrd

Istotne partycje używane w raid muszą być typu Linux raid a nie linux -
odpowiednie kody w fdisk

> # mdrun
> md: md1 stopped.
> md: bind<hdb5>
> raid1: raid set md1 active with 1 out of 2 mirrors
[...]
> # cat /proc/mdstat
> Personalities : [raid1]
> md4 : active raid1 hdb9[1]
>       7550784 blocks [2/1] [_U]
>
> md3 : active raid1 hdb8[1]
>       394496 blocks [2/1] [_U]
>
> md2 : active raid1 hdb6[1]
>       2932672 blocks [2/1] [_U]
>
> md1 : active raid1 hdb5[1]
>       4883648 blocks [2/1] [_U]
>
> md0 : active raid1 hdb1[1]
>       273536 blocks [2/1] [_U]

zgodnie z moimi oczekiwaniami - pusty pliki mdadm.conf

> ps.wszystko to robiłem po restarcie i przywróceniu domyślnego fstab
> (start z dysku hda)  oraz menu.lst (konfig gruba, domyślny initrd.img)
>
> dlatego tak ponieważ jak wystartuję z urządzeń md montuje tylko "/"  i
> praktycznie nic nie działa mdran, vi itd. (pewno to znajduje się w
> tych nie podmontowanych partycjach, tak myślę :-))

po mdrun można podmontowac brakujace partycje i uruchomić usługi w takim
systemie da sie juz cos zrobić :)