Re: TeX w Debianie - od czego zacząć? TeX Live? teTeX?

On Wed, Oct 29, 2003 at 09:41:18PM +0100, Maciej Bobrowski wrote:
> koreanskie i wiele innych. Przenoszenie slow z polskimi znakami jest po
> \hyphenation{
>
> }
> gdzie sobie zapodajesz jak je przenosic. Mozna sobie z tego zrobic z
> czasem calkiem dluga liste i trzymac gdzies na pozniej.

Niepotrzebne, chyba że akurat algorytm TeX-a sobie w którymś miejscu nie
poradzi -- zwykle robi to bardzo dobrze, jest to jeden z najlepszych
algorytmów dzielenia wyrazów w świecie DTP.

On Wed, Oct 29, 2003 at 11:47:15PM +0100, Roman Kalukiewicz wrote:
> Z tego co pamietam, to w woody'm nie ma polskeigo przenoszenia
> wyrazow, a w sidzie mi to dziala jak najbardziej. Przynajmniej z
> \usepackage[MeX]{polski}

Nieprawda.

Jest w woodym, było też w potato i było jeszcze w czasach, gdy Debian
powstawał.

Obecnie wystarczy odpalić texconfig z root'a, wybrać HYPHEN -> format
(najlepiej wszystkie formaty po kolei) i odkomentować (znak '%') linijkę z:
polish          plhyph.tex

texconfig automatycznie przegeneruje formaty i przenoszenie powinno
działać.

Wanted