rozszerzanie ext3 na lvm

Cześć,

Jak powiększyć partycję ext3 znajdującą się na urządzeniu LVM? W miarę
dobrze działa e2fsadm, ale co z plikiem dziennika? Czy czasem nie trzeba
go jakoś przebudować?
Jakiś czas temu powiększyłem ext3 samym e2fsadm'em i po pewnym czasie
system plików się rozsypał (komunikat o próbach dostępu do bloków poza
obszarem w logach). Po jego naprawieniu wyłaczyłem dziennik i założyłem
od nowa przy pomocy tune2fs, od tego czasu jest spokój, ale nie wiem czy
rzeczywiście o to poszło, czy może jest jakis bug w jądrze (2.4.21), czy
może w binarnym sterowniku do macierzy skompilowanym dla RedHat'a z
2.4.18.
I drugie pytanie, czy ktoś używał pakietu ext2resize w takiej sytuacji,
jak się zachowuje?

pozdrawiam,
Michał