Re: TeX w Debianie - od czego zacząć? TeX Live? teTeX?

> Witam.
> Proste pytanko - jakie s? Wasze do?wiadczenia w tworzeniu TeX-wych
> dokumentów pod Debianem? Dotychczas u?ywa?em TeX-a tylko pod Windows,
> gdzie instalowa?em MiKTeX-a, zaptaszkowywa?em wszelkie "polskie" dodatki
> i wszystko dzia?a?o. Jak jest z tym pod Debianem?
[ciach]

czesc,

ja uzywam niemalze permanentnie latexa, choc ostatnio pod freebsd bo
system pakietow jest lepszy. Ale pod debianem z latexem jest tak samo.

Generalnie dziwie sie ze uzywasz latexa pod winda. Ale odpowiadajac:
Polskie znaki oczywiscie sa, podobnie jak chinskie, japonskie i
koreanskie i wiele innych. Przenoszenie slow z polskimi znakami jest po
\hyphenation{

}
gdzie sobie zapodajesz jak je przenosic. Mozna sobie z tego zrobic z
czasem calkiem dluga liste i trzymac gdzies na pozniej.
Samo pisanie polskich czcionek jest rozne, ja uzywam dwoch sposobow w
zaleznosci od tego czy sa ustawione polskie fonty z klawiatura czy tez
nie, pewnie uzwyales co najmniej jednego z tych psosobow pod winda:

\usepackage[T1]{fontenc}      % polish fonts
\usepackage[latin2]{inputenc} % polish input
\usepackage[polish]{babel}    % polish style

Co do pelnosci pakietow to jestem prawie pewien, ze debian calosci nie
dostarcza. Ale pakietow do latexa jest bardzo wiele, niektore mozesz sobie
sciaganc z sieci i umiescic w bierzacym katalogu.
Jest tez fajny pakiecik do przegladania dokumentacji latexowej: texdoctk

Pozdrowienia,
Maciej Bobrowski