TeX w Debianie - od czego zacząć? TeX Live? teTeX?

Witam.

Proste pytanko - jakie są Wasze doświadczenia w tworzeniu TeX-wych
dokumentów pod Debianem? Dotychczas używałem TeX-a tylko pod Windows,
gdzie instalowałem MiKTeX-a, zaptaszkowywałem wszelkie "polskie" dodatki
i wszystko działało. Jak jest z tym pod Debianem?

Z szybkiego góglania wyszło mi, że wybór leży między teTeX-em, dostępnym
w pakietach, a TeX Live, którego co prawda w pakietach nie ma, ale za to
jest w jakiś-tam sposób bogatszy (?).

Co polecacie? Zaznaczam, że TeX-owcem jestem bardzo początkującym, więc
zależałoby mi na w miarę prostym sposobie uzyskania działającej całości
(jednakże z polskim dzieleniem słów itp.).

Pozdrav
-- Shot
--
.--- http://shot.pl/ --- http://shot.pl/wycinki/ --- -- -