Re: debianowa paranoja PPP

On Mon, Oct 13, 2003 at 09:27:23PM +0200, Marcin Landowski wrote:

> [...]
> Tzn. usera mozna dodać do grupy dialout, ale to NIC nie daje.
> Ponieważ dialout nie ma prawa zapisu na urządzenia /dev/ttySn, a bez
> tego z modemu nie da się korzystać.
> Powiesz, wystarczy chmod i problem z głowy?...
> Otóż właśnie nie. W DEBIANIE NIE!
> Ponieważ po kilkunastu minutach lub po każdym reboocir/shutdownie prawo
> zapisu dla usera dialout na /dev/ttySn zostanie odebrane.
> Nie wiem przez CO, ale odbierane jest skutecznie. Z modemu user nie może
> korzystać. To znaczy, po samym chmod oczywiście tak. Ale wystarczy, że
> żona włączy kompa podczas mojej nieobecności i już D*.

ls -al /dev/ttyS*

crw-rw----    1 root     dialout    4,  64 mar 14  2002 /dev/ttyS0
crw-rw----    1 root     dialout    4,  65 mar 14  2002 /dev/ttyS1
crw-rw----    1 root     dialout    4,  66 mar 14  2002 /dev/ttyS2
crw-rw----    1 root     dialout    4,  67 mar 14  2002 /dev/ttyS3

Czy potrzebujesz jeszcze jakiegos dowodu? Dlaczego upierasz sie tak przy
swoim i wciaz zawlasz wine na debiana? To jest ewidentnie problem twojej
lokalnej konfiguracji, a nie globalny dotyczacy calego debiana.

> Rozsierdziła Cie moja flustracja? A skąd Twoja pewność, że ja nie mam
> racji?

Czy juz wiesz, ze nie masz racji? Ile osob ma jeszcze napisac na tej liscie
o pozytywnym dzialaniu modemu pod zwyklym userem?

> Jak jesteś taki opanowany i mądry to prosze, spróbuj rozwiązac ten
> problem. I wtedy zobaczymy jak bedziesz mówił, spokojnie, opanowanie i
> senseownie, czy... jak ja.
> Jak rozwiążesz, pokłonię Ci się w pas.

uywasz MAKEDEV czy devfs?

> Ale odwrócę pytanie do Ciebie. Dlaczego własnie, debian jako jedyna
> dystrybucja nie dopuszcza łączenia się usera przez ppp?

brednie

> A własnie że nie. Przynajmniej korzystając ze standardowych pakietów
> debiana (kolega wczesniej podpowiadał wykorzystanie pakietów knopixa, i
> to własnie jest rada jakiej oczekiwałem).

wiesz co to jest knoppix? to debian!..skoro ktos mogl sprawic, ze dziala
tam modem, to czemu ty nie mozesz tego zrobic?

> Co nazywasz wyzywaniem? Nazwaniem "paranoicznym" rzeczywistego problemu?
> [...]
> Ich. Oni to tak wymyslili i od lat to utrzymują.
> Nie wiem dlaczego, nie rozumiem tego.

nigdy nie widzialem tak pewnej siebie osoby. pisales wczesniej, ze nawet
nie jestes informatykiem... na przyszlosc radze sie troche zastanowic
i nie rzucac takimi pretensjonalnymi opiniami dookola. troche pokory...

Pozdrawiam.