Re: debianowa paranoja PPP

W liście z pon, 13-10-2003, godz. 21:27, Marcin Landowski pisze:

> Nie, nie da się.
> Tzn. usera mozna dodać do grupy dialout, ale to NIC nie daje.

No to masz jakiegoś dziwnego tego woodyego.

> Ponieważ dialout nie ma prawa zapisu na urządzenia /dev/ttySn, a bez
> tego z modemu nie da się korzystać.

Kehem... Że parle *rwa co? Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie (sprawdzone
na 5 instalacjach) ttySx jest ustawiony rw-rw---- i jest dla grupy
dialout, wiec naprawdę nie rozumiem.

> Nie wierzysz? Sprawdź!

Nie wierzyłem, sprawdziłem i u mnie jest inaczej.

> "Takim" tzn. jakim?
> Rozsierdziła Cie moja flustracja? A skąd Twoja pewność, że ja nie mam
> racji?

Bo nie masz. Cosik Ci się pokróliczkowało i teraz się złościsz.

> Jak jesteś taki opanowany i mądry to prosze, spróbuj rozwiązac ten
> problem. I wtedy zobaczymy jak bedziesz mówił, spokojnie, opanowanie i
> senseownie, czy... jak ja.
> Jak rozwiążesz, pokłonię Ci się w pas.

W pierwszej kolejności sprawdziłbym czy na security.debian.org nie ma
uaktualnień, bo możliwe, że instalowałeś z jakowejś wersji, która miała
zrąbany któryś pakiet. Poza tym ciężko rozwiązywać problem, który nie
występuje gdzie indziej.

> Ale odwrócę pytanie do Ciebie. Dlaczego własnie, debian jako jedyna
> dystrybucja nie dopuszcza łączenia się usera przez ppp?

Ależ dopuszcza.

> Co nazywasz wyzywaniem? Nazwaniem "paranoicznym" rzeczywistego problemu?

No wiesz... "paranoiczny" jest określeniem nieco pejoratywnym :>

> Jak się okazuje, nie tylko ja sobie nie mogę z tym poradzić.
> Szczerze mówiąc nie znam nikogo, kto sobie z tym radzi.

Ja sobie radzę - u mnie tego nie ma :^)