Re: debian-greek-community

On Fri, 10 Aug 2012 00:34:08 +0300
Christos Ricudis <ricudis@paiko.net> wrote:
> Γιατι να πρεπει να νιωσω ντε και καλα μου μελος μιας κοινοτητας σε -
> εστω και αρρητη - αντιπαραβολη με την παραδιπλα κοινοτητα;

Δεν πρέπει ντε και καλά, σκοπός δεν είναι να σε υποχρεώσουμε να μπεις,
η ιδέα είναι να θες εσύ, αν δε θες, no problem, αλλά δεν υπάρχει και
λόγος να το κάνεις και τόσο ζήτημα για τους υπόλοιπους.

> Χειροτερο UNIX Systems Administrator θα με κανει. Δε θα με κανει
> καλυτερο.

Η άποψή μου είναι ότι το να είσαι μέλος κάπου δεν έχει καμία
αρνητική επίδραση στα τεχνικά σου skills, το αντίθετο μάλλον, αλλά οκ,
είναι απλως μια άποψη.

> Ε και; Πρεπει να βρεθουν ολοι αυτοι σε ενα χωρο για να φτιαξουν το
> συγκεκριμενο component του Debian? Αν πρεπει να βρεθουν, ας πανε σε
> μια debconf, υπαρχει ηδη ο θεσμος. Ας οργανωσουμε μια debconf αν αυτο
> ειναι που μας καιει. Εσυ ως Κωνσταντινος και εγω ως Χρηστος και ο
> Λεωνιδας ως Μαρια, και ο,τι αλλο, σε τι θα βοηθησει η ετικετουλα
> debian community?

Είναι πολύ πιο οικονομικό να έχεις μικρά τοπικά miniconfs σαν "φυτώρια"
για νέους developers, παρά να τους στέλνεις στο κάθε debconf. Η
ετικετούλα θα βοηθήσει να τραβήξει αυτούς τους πιθανούς developers. Αν
εγώ οργανώσω ένα "Κωνσταντίνος miniconf" δεν θα έρθει κανένας ή θα
έρθουν 2-3 φίλοι. Αν η ελληνική "ομάδα" οργανώσει ένα τέτοιο, θα έρθουν
-ελπίζω- αρκετές δεκάδες. Και το κόστος θα είναι απειροελάχιστο σε
σχέση με το να το τους στέλναμε όλους στο debconf -και το ίδιο το
debconf δε θα μπορούσε να τους καλύψει τα έξοδα. Όσον αφορά στο αν
είναι καλύτερα να βρίσκονται όλοι μαζί, ναι, σίγουρα! Έχω πάει σε ΠΑΡΑ
ΠΟΛΛΑ scrum/sprints/miniconfs/whatever και η πρόοδος που γίνεται κάθε
φορά είναι τεράστια. Από το 2005 εργάζομαι για ξένες εταιρείες και κάθε
τόσο μας μαζεύαν όλους από παντού σε ένα μέρος για coding sprints (έχω
φάει ως και 25 μέρες σε ένα τέτοιο). Οπότε ναι, είναι καλύτερο να τους
έχεις όλους σε ένα μέρος.

> Αυτο το παραμυθι ειναι καιρος να το κοψουμε. Οποιος θελει ν'ασχοληθει
> με το αντικειμενο ασχολειται με το αντικειμενο. Δε θα μου αρεσει το
> debian παραπανω απο το suse επειδη το ενα εχει "κοινοτητα" και το
> αλλο οχι, και οποιανου του αρεσει γι αυτο το λογο, του αρεσει για
> λαθος λογο και καλα θα κανει να ψαξει να δει τι επιδιωκει τελικα απο
> το λειτουργικο του.

Πέρα από τεχνικούς λόγους εγώ προσωπικά δεν θα ερχόμουν στο Debian, αν
ψαχνόμουν τώρα και έβλεπα το υφάκι μερικών εδώ μέσα, και μάλλον θα
άλλαζα project.

> Δυστυχως δε μου φτανει το range του uint64_t για να μετρησω τις
> μαλ^Wανακριβειες της παραπανω παραγραφου. Πολυ θα'θελα να ηξερα τινος
> κατασκευη ειναι το παραπανω ιδεολογημα (υποψιαζομαι την Canonical και
> την ΙΒΜ).

Steve Balmer= πρώην VP της Microsoft.

> Εχει ελλειψη το debian απο developers και πρεπει να του τους βρουμε;

Έλλειψη από developers; όχι. Έλλειψη από καλούς developers; ναι.
Έλλειψη από Έλληνες developers; ναι.

> Και πρεπει να ξεκινησουμε εκπαιδευοντας τυχαιους ως "debian users"
> για να τους κανουμε μετα "debian developers"; (φτανει μια δεκαετια
> για να γινει κατι τετοιο;)

Όπως ξαναείπα, κανείς δεν πρόκειται να γίνει developer σε κάτι που δεν
χρησιμοποιεί ο ίδιος, εκτός αν τον πληρώνεις. Πρέπει να τους κερδίσεις
τους χρήστες σε ένα τέτοιο project και να τους κάνεις να θέλουν να
συνεισφέρουν. Και για να γίνει αυτό πρέπει να γίνουν users πρώτα. Τώρα,
πόσο καιρό θέλει αυτό για να γίνει; Δεν ξέρω, μάλλον εξαρτάται από τον
άνθρωπο, αλλά είμαι οκ και με δεκαετία γιατί το όφελος θα είναι
αναλογικά πιο μεγάλο -σκέψου έναν που χρησιμοποιεί Debian 10 χρόνια,
μάλλον θα έχει αποκτήσει σημαντική εμπειρία σε διάφορες πτυχές του,
οπότε σίγουρα είναι κέρδος να τον εντάξεις αυτόν στην ομάδα.

> Και χρειαζεται code of conduct για να "φτιαξεις" ενα "χρηστη" και να
> τον "κανεις" "developer";

Όχι, χρειάζεται code of conduct για να βάλεις όρια στην αγένεια μερικών.

> Κι αμα θες, στην τελικη το 80% του development που εκανε το UNIX οπως
> το ξερουμε σημερα εγινε στο Berkeley, χωρις κανενα Code of Conduct
> περα απο τον ελαχιστο αριθμο των μπαφων που επρεπε να πιεις πριν
> πιασεις το tty.c

Από καθηγητές και φοιτητές, οι μισοί πληρώνονταν γι' αυτό και οι άλλοι
μισοί θέλαν να πάρουν πτυχίο. Είναι controlled environment. Και κάνεις
μεγάλο λάθος, τα αμερικάνικα πανεπιστήμια έχουν ΠΟΛΥ αυστηρά code of
conduct policies. Ίσως δε φαίνεται αυτό στον κώδικα του BSD αλλά να
είσαι σίγουρος ότι αν κάποιος μιλούσε στους συναδέλφους του όπως
ορισμένοι εδώ μέσα θα είχε φύγει πολύ γρήγορα.