Re: na grub in commando-mode ipv grafische Gnome mode

On Mon, 2015-11-23 at 20:58 +0100, Frank Voncken wrote:

> Het vraagt om een password. Ik heb drie verschillende wachtwoorden
> gebruikt: gebruiker, root, wifi-router. Niks.

Klopt, als je als root wilt inloggen moet je dat er eerst voorzetten.

# ssh root@nieuwe-laptop-ip-adres

Het kan ook met gebruiker@, maar daarna toch weer even root worden.

# su -

> Gelukkig doet startx het wel en ben ik in de grafische omgeving. Daar
> in terminal kan ik de bovenstaande commando's uitvoeren. Echter, Xorg
> blijkt niet te bestaan... (??) Dat vond Diederik ook al vreemd. Wat
> nu?

Wat ik al schreef eerst de Xorg log files bekijken. Mocht er geen Xorg
log files bestaan, zoals je al schreef, bestaan die van gdm wel?

# cd /var/log/gdm
# ls -l
# more :0.log

Dat die met een : begint, ziet er gek uit, maar het klopt wel. Blijft
het wel apart, dat Xorg.0.log er niet bij staat.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel