Re: fail2ban regex voor Dovecot

On 13-07-13 16:29, Paul van der Vlis wrote:
> Op mijn vraag is simpel antwoord te geven door iemand met ervaring met
> fail2ban en Dovecot. Rutger wil misschien wel helpen, maar heeft deze
> ervaring niet verwacht ik, anders had hij wel gewoon de regex gepost, of
> verteld hoe hij de logging veranderd.

Paul, je vergeet dat de meeste vragen die hier gesteld worden NIET
beantwoord worden door mensen die het precies weten, maar mensen die
meedenken. Dat maakt het voor mij als niet <jouw-pakket> gebruiker ook
interessant: de problemen en de lijn naar de oplossing. Als je alleen
van de expert je antwoord wilt, dan wordt het voor de anderen wel een
saaie lijst.

> Iedereen tevreden stellen bij het stellen van vragen is volgens mij niet
> mogelijk.

Mee eens, maar..

> Zo hou ik bijvoorbeeld van korte vragen, mensen die met een lang verhaal
> komen over wat ze wel niet allemaal geprobeerd hebben, krijgen van mij
> meestal geen antwoord.

Ik hou ook van korte vragen, maar ik hou er ook van dat men wel
duidelijk maakt dat men zelf moeite heeft gedaan. Dat werkt het beste
door te vertellen wat iemand heeft gedaan. Als de korte vraag bovenaan
staat kan ik zelfs antwoorden als ik het weet zonder het hele verhaal te
lezen (gebeurt me af en toe).

Nu ja, je hebt nu gehoort dat er een aantal vraagbeantwoorders zijn die
graag meer info willen dan jou stijl is. Misschien zijn er ook wel
beantwoorders die jou stijl waarderen, maar die heb ik in deze discussie
nog niet gehoord. Blijf je vragen vooral stellen, maar doe je voordeel
met de kennis van deze paragraaf.