fsck-error tijdens booten Wheezy

Sinds de upgrade van Squeeze naar Wheezy krijg ik tijdens boot iedere
keer de volgende foutmelding van fsck te zien:
[quote]
fsck from util-linux 2.20.1
tmp: clean, 211/654080 files, 83275/2621440 blocks
/dev/mapper/vg_disk-lv_home: Superblock needs_recovery flag is clear,
but journal has data.
/dev/mapper/vg_disk-lv_home: Run journal anyway

/dev/mapper/vg_disk-lv_home: UNEXPECTED INCONSISTENCY; RUN fsck MANUALLY.
        (i.e., without -a or -p options)
fsck died with exit status 4
[/quote]
Gevolgd door een prompt (Enter root password for a maintenance shell
or Ctrl-D to continue). De computer blijft wachten op antwoord, wat
natuurlijk bijzonder irritant is. Ook maak ik me lichtelijk zorgen
over de gezondheid van mijn /home partitie.
Ik heb, zoals wordt aanbevolen, fsck handmatig gedraaid, wat geen
storingen of corruptie aantoonde.

Als ik google op de foutmelding, krijg ik (zelfs met toevoeging van de
zoektermen Debian en ext3) voornamelijk verwijzingen naar Ubuntu en
ext4, terwijl ik ext3 filesystemen heb. Of naar problemen met
snapshots, die ik niet gebruik.

De machine wordt altijd netjes uitgezet d.m.v. [Afsluiten] uit het
KDE-menu. Het bijbehorende commando is "/sbin/shutdown -h -P now".

Iemand enig idee hoe ik de foutmelding kan voorkomen? (Afgezien van
het uitschakelen van fsck?)

Vriendelijke groet / Kind regards / Vennlig hilsen,
Arjen Bax