Re: aptitudes nye pdiff er langsomt

On Sun, 10 Sep 2006 09:56:00 +0200, Anders wrote:

> Nej, alle andre end mig har vel sat et cron script op til at
> opdatere hver nat?

Det véd jeg ikke; jeg har ikke.

Forestiller du dig at de har implementeret PDiff for at gøre tingene
dårligere generelt?

[...]
> asusa6q:~# man apt.conf
> Omformaterer apt.conf(5), vent venligst...
> asusa6q:~#

> Men der står ikke noget om apt.conf.d (jeg ved godt hvordan man
> bruger / til at søge med i man!). Så er man jo midt på herrens mark,
> uden GPS.

> Ok. Lad mig være fair og sige at jeg havde en minimal idé om hvordan
> det virkede, men jeg var meget usikker. Derfor jeg spurgte. Det
> synes jeg er fair nok, når man er bange for at lave fejl.

En af de rare ting ved sådan noget tekst-filskonfiguration er efter
min mening at det er nemt at tage et mere eller mindre kvalificeret
gæt og se om det virker.

Ofte er det sådan at hvis en mappe hedder .d til sidst, så kan man
lægge konfigurationsfilssnipper (eller andre snipper) deri.

Se f.eks. /etc/cron.d /etc/logrotate.d /etc.pam.d /etc/apache2/conf.d/
etc.

> Jeg har aldrig lavet nogen specielkonfiguration af apt (her tæller
> jeg ikke ekstra sources med).

Det har jeg heller aldrig, men nu spurgte du jo og så slog jeg det op.

> Det virker altid fint out of the box for mig

Det kunne man så argumentere for at det stadig gjorde ;-)

> 80runs-unstable-on-production-hosting-server-and-seldom-updates-and-loves-it

Det havde jeg ikke nerver til, je suis une chicken :-)

> hvis det er ok med dig..

10-4.

  Mvh.

--
 "People always assume you're some kind of altruist."         Adam Sjøgren
                                                         asjo@koldfront.dk