Re: aptitudes nye pdiff er langsomt

Lørdag 09 september 2006 19:17 skrev Adam Sjøgren:

> Det er "dumt" at hente hele filen forfra, hvis den ikke er ændret
> særligt meget - så er det hurtigere at overføre forskellene.

Klart. Men især i unstable er der mange opdateringer. Og der går ikke mange
dage før det er hurtigere bare at hente alt.

> Talte du bytes for at se om det forholdt sig sådan efter den måned,
> eller føltes det bare langsommere (måske fordi der kom så mange linier
> på skærmen)?

Der /er/ langsommere. Jeg vil tro at det max tog 5 minutter på min gamle
512/512 forbindelse (opgraderede til fullrate for et par uger siden). Og det
tog i hvert fald 10 minutter at hente alle pdiff filerne på min nye 10mbit.
Det var også næsten 2 måneder siden jeg sidst opdaterede den pågældende
computer.

> Skandale, de minutter får du jo aldrig igen!

Det er sku da langt ude hvis man laver en forbedring som i virkeligheden er en
forværring.

> Du kan jo putte:
>
>  Acquire {
>          PDiffs "false";
>  }
>
> i din konfiguration af apt, hvis du vil.

Det kunne du jo bare have sagt med det samme. :)

Anders

--
 - Debian GNU/Linux - KDE 3.5.4 - KMail 1.9.3 -