aptitudes nye pdiff er langsomt

Kan nogen sige mig om der er noget man kan gøre? For et stykke tid siden
virker det som om, gik aptitude over til at hente nogle pdiff filer når man
opdaterer pakkelisten.

Dette er sikkert vildt smart af en eller anden årsag som jeg ikke er klar
over. Problemer er bare at jo længere tid der går mellem man opdaterer
pakkelisterne, jo længere tid tager det at hente disse pdiff filer. Hvis der
er gået en måned, for eksempel, så tager det flere minutter, selv på min
10mbit linie!

Det virker på mig som en voldsom forværring af tidsforbruget. Er det muligt at
gå tilbage til den gamle metode?

Anders

--
 - Debian GNU/Linux - KDE 3.5.4 - KMail 1.9.3 -