Re: Actualitzo Sid i ara no tinc accents

Au maria !!!

perdó quim , per no haver contestat ni millor ni mes detallat :

si no tens el /etc/X11/Xmodmap fes link a ->
/usr/share/xmodmap/xmodmap.es

si vols el pots intentar crear al teu home el link des del .xmodmap.

Això normalment soluciona els problemes d'accents si el xmodmap.es està
be, sino revisa'l i comprova que tens :

keycode 34 = dead_grave ...algo mes
keycode 48 = dead_acute ...algo mes

que son l'accen obert i tancat.

Be això és si vols usar Xmodmap, pero si la memoria no em falla les
actualment sid i sarge fan servir les XKB extensions de les Xfree ( o
algo així , ho dic tot de memoria ).

llavors va tal com a dit el jordi, configurant be el
/etc/X11/XF86Config-4 on hi has de posar

        Option          "XkbRules"      "xfree86"
        Option          "XkbModel"      "pc105"
        Option          "XkbLayout"     "es"

amb això pots veure que dins el directori de /etc/X11/xkb hi tens totes
les explicacions possibles :
	subdirectori symbols ( el que t'interessa ) hi ha kin caracter mostra
per cada tecla , busca el dead_acute associat a la key <AC11> i el
dead_grabe associat a la key <AD11>.
	subdirectori keymaps : aki mirat el fitxer xfree86 a l'apartat es
veuras el que has escollit amb les options d'avans  que t'apuntaran als
symbols que t'he dit :

xkb_keymap "es" {
    xkb_keycodes        { include "xfree86"             };
    xkb_types           { include "default"             };
    xkb_compatibility   { include "default"             };
    xkb_symbols         { include "en_US(pc105)+es"     }; <--- Part
important
    xkb_geometry        { include "pc(pc102)"           };
};

	Fa molt que m'ho vaig mirar o sigui que suposo que el tema ha d'anar
per aqui , si mes no espero que vegis com funciona.

Ramon