Re: Språkligheter i apt

> Fast då blir texten längre igen, och originalet står i förfluten tid
> ("upgraded", inte "to be upgraded").

Jag har lurat länge på denna och aptitude använder "to be .." om jag inte
minns helt fel.
Min tanke var att informera om den åtgärd som kommer att ske hos
användaren, inte de ändringar som gjorts i paketförrådet hos upstream.

> Jag har inte direkt commit-behörighet till Apt, men jag brukar skicka
> patchar då och då.

Jag skickar en diff hit till listan. Om alla tycker det är OK så snyter
jag in en patch. Tiden börjar rinna iväg inför lenny...

--
Daniel Nylander