Re: Pagina despre noi

On Wed, Jan 24, 2007 at 06:40:58PM +0200, Andrei Popescu wrote:

> Din câte văd eu encoding-ul este declarat în HTML

> Linia aceasta de unde este adaugată? Browserele se folosesc de
> această informație?

e greu de spus, depinde cum e gindita arhitectura paginilor. Poate fi:
- o singura pagina wml pentru toate limbile( si asa cred ca e) care
foloseste slice si divert ca sa genereze paginile pentru fiecare limba
in parte. ( daca ai wml instalat, de la consola lanseaza wmd, documentatia
de la wmd daca esti curios sa vezi cum face)
- o pagina pentru fiecare limba, nu cred ca e asa pentru ca atunci partea
de generare pentru fiecare limba ar trebui facuta automat cu un alt script,
deci ar fi o complicatie inutila

legat de browsere, ele folosesc informatia contextual, adica in functie de
setari, fonturi disponibile, contextul in care apare linia de meta,
o folosesc sau nu, greu de spus pentru un caz general.

Un exemplu:
w3c recomanda ca toate paginile html sa aibe inainte de DOCTYPE o
declaratie <?xml version="1.0"?>, declaratie in care poti sa incluzi
encodingul. Asa ca secventa:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<!DOCTYPE ..

are comportament mentionat: IE ignora prima linie( versiunile mai vechi
si cred ca si 6.0), firefox+friends ignora linia de meta daca are probleme.

Personal merge pe ce zice w3c, si verific comportamentul specific browserelor
la cele mai frecvent folosite pe situl respectiv.

--
Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense."

Buddha (563BC-483BC)