Re: [RFR] po-debconf://debsums

In de Engelse tekst worden de commando's ook niet speciaal aangegeven, dus ik zie niet helemaal in waarom er bij een vertaalproject dit soort wijzigingen moeten worden doorgevoerd. Ik lees zelf liever een alinea zonder ''s om alle commando's heen, meestal volgt uit de context wel wat een commando is en wat niet.

2008/9/27 Eric Spreen <erispre@gmail.com>
Op zaterdag 27 september 2008 14:51, schreef Paul Gevers:

> Hmm. Dit is een issue waar ik mee zat toen ik twee weken geleden begon
> met vertalen en ik waardeer de discussie. Ik denk dat het wenselijk is
> om commando's in een debconf scherm apart aan te kunnen geven. Ideaal
> gezien zou je dat met een ander lettertype doen ofzo, maar die
> mogelijkheid is er voor zover ik weet niet. Ik heb de indruk dat er
> eigenlijk twee manieren zijn waarop dit gedaan wordt: hoofdletters
> gebruiken (zie mijn grub po-bestand) of tussen quotes. Ik geef toe, niet
> ideaal, maar het helemaal weglaten lijkt mij onwenselijk, al is het
> [...]

Ja, als je het zo bekijkt is het wel nuttig om commando's aan te geven.
Hoofdletters gebruiken kun je meteen afschrijven als mogelijkheid, aangezien
Debian (net als elk UNIX-systeem) hoofdlettergevoelig is. Af en toe zijn
commando's afhankelijk van hoofdlettergebruik.
Misschien zijn deze dingen een mogelijkheid? <> Deze worden voor zover ik het
weet niet binnen commando's gebruikt en het onderscheidt hen duidelijk van
gewone tekst.

MVG
Eric Spreen