Re: [RFR] po-debconf://debsums

Op zaterdag 27 september 2008 14:51, schreef Paul Gevers:

> Hmm. Dit is een issue waar ik mee zat toen ik twee weken geleden begon
> met vertalen en ik waardeer de discussie. Ik denk dat het wenselijk is
> om commando's in een debconf scherm apart aan te kunnen geven. Ideaal
> gezien zou je dat met een ander lettertype doen ofzo, maar die
> mogelijkheid is er voor zover ik weet niet. Ik heb de indruk dat er
> eigenlijk twee manieren zijn waarop dit gedaan wordt: hoofdletters
> gebruiken (zie mijn grub po-bestand) of tussen quotes. Ik geef toe, niet
> ideaal, maar het helemaal weglaten lijkt mij onwenselijk, al is het
> [...]

Ja, als je het zo bekijkt is het wel nuttig om commando's aan te geven.
Hoofdletters gebruiken kun je meteen afschrijven als mogelijkheid, aangezien
Debian (net als elk UNIX-systeem) hoofdlettergevoelig is. Af en toe zijn
commando's afhankelijk van hoofdlettergebruik.
Misschien zijn deze dingen een mogelijkheid? <> Deze worden voor zover ik het
weet niet binnen commando's gebruikt en het onderscheidt hen duidelijk van
gewone tekst.

MVG
Eric Spreen