Re: [RFR] po-debconf://udev (6 strings)

On Wednesday 27 December 2006 22:11, Vincent Zweije wrote:

> Da's nogal anders. Ik kreeg uit de engelse tekst de indruk dat het
> draaiende systeem wel eens rare kuren zou kunnen gaan vertonen. Dan is
> die originele tekst denk ik echt niet goed. Dat verdient een bugreport
> (severity normal zou ik zeggen).

Dat risico is er inderdaad, maar lang niet zo sterk als in de originele
tekst wordt gesuggereerd. Het is zeker niet aan te bevelen om het
systeem, en zeker een desktop niet, rustig nog maanden (of zelfs dagen)
op de oude kernel te laten draaien.

De nieuwe udev zal niet gestart worden onder de oude kernel versie, maar
bestaande devices blijven zeker gewoon ondersteund. Wanneer zou je
problemen kunnen verwachten? Als je verwisselbare media gaat gebruiken
(met name USB, PCMCIA e.d.).

Het is dus geen enkel probleem om normale systeemteembeheer handelingen,
nodig voor de afronding van de upgrade van het systeem, te verrichten
voordat je reboot. Sterker nog, als je bepaalde handelingen _niet_
verricht, zou het wel eens kunnen dat _daardoor_ het systeem niet correct
herstart.

Al met al denk ik dat mijn voorstel "zo spoedig mogelijk nadat de
opwaardering is voltooid" een stuk reëler is dan het origineel.

Overigens zal ik overwegen om de originele teksten wat breder te bespreken
en eventueel te laten aanpassen. Van de maintainer van udev is echter
bekend dat hij niet altijd even open staat voor suggesties.

Cheers,
FJP