Re: [DICO] wortel-/hoofd- (Was Re: [RFR] debian-installer://tools/partconf/debian/po/nl.po (common udeb))

Op do 18-12-2003, om 22:32 schreef cobaco:

> goed dus in de nederlandse windowsversie wordt een semantisch verkeerde
> vertaling gebruikt, ik zie geen enkele noodzaak om fouten over te nemen.

Wat me net te binnen schoot (nadat ik drie uur aan een mail aan het
tikken geweest was):

wouter@worldmusic:~/kde-i18n-3.1.4/nl$ grep -ri "hoofdmap" * | wc -l
72
wouter@worldmusic:~/kde-i18n-3.1.4/nl$ grep -ri "wortelmap" * | wc -l
0

Ofte: "hoofdmap" is niet alleen consistent met Windows en MacOS, het is
ook consistent met KDE. Gnome kon ik zo makkelijk niet testen, vermits
de Gnome .po-files, anders dan bij KDE, bij elk package afzonderlijk
zitten; maar ik kan me niet indenken dat het bij Gnome anders zou zijn.

De vertaling is dus niet "fout", vermits ze ingeburgerd is en een term
op zichzelf aan het worden is in het Nederlands (waardoor het dus de
connectie met de originele term in het Engels aan het verliezen is).

--
Wouter Verhelst
Debian GNU/Linux -- http://www.debian.org