Re: Reviews?

On 2003-09-12 16:20, Ivo Timmermans wrote:
> Wouter Verhelst wrote:

> Bij deze dan maar een review van deze review :)

> Pakketbestand is verouderd?
hm,
Pakketbestand %s komt niet meer overeen?

> "Database is beschadigd" klinkt wat fijner
mee eens.

> <Gebruiker> Wat de ** is een "overstijging"?
heh, die term heb ik als ik me goed herinner van
http://vertaling.nl.linux.org/woord.php afgehaald, vind hem ook niet zo
geslaagd, beter klinkende suggesties?

> "Haal de laatste versie van de pakketlijst op"
mee eens

> "  -s  Doe alleen een sorteersimulatie"
mee eens

> Eigenlijk vind ik dit een rare msgid, in het Nederlands zou je beter
> uitkomen met "Kan %s niet aanroepen".

> Aanhechtpunt
"mount point" staat op http://vertaling.nl.linux.org/woord.php als koppelpunt,
'k vind aanhechtpunt wel beter

En mijn eigen opmerkingen:

> -"   showsrc - Toon brondossiers\n"
> +"   showsrc - Toon bronrecords\n"

> msgid "Archive has no control record"
> -msgstr "Archief heeft geen beheerdossier"
> +msgstr "Archief heeft geen controle-record"

is record correct Nederlands? Zoja beter.

> -"   dotty - Genereer pakketgrafen voor GraphVis\n"
> -"   xvcg - Genereer pakketgrafen voor xvcg\n">
> +"   dotty - Genereer pakketgrafieken voor GraphVis\n"
> +"   xvcg - Genereer pakketgrafieken voor xvcg\n"

Nee, zijn geen grafieken zijn grafen (als in generalistatie van een boom),
gaat hier over topologie niet statistiek.

> -"Het ondersteund verschillende generatiestijlen gaande van volledig
automatisch\n"
> +"Het ondersteund verschillende genereer-stijlen gaande van volledig
automatisch\n"

... aanmaakstijlen ... ? Vind genereer-stijlen in elke geval helemaal niet
klinken.

> msgid "Problem unlinking %s"
> -msgstr "Delinken van %s is mislukt"
> +msgstr "Verwijderen van %s is mislukt"

Verkeerd: %s wordt _niet_  verwijdert, er werd gepoogd de symbolische link die
ernaar verwijst te veranderen.
en delink is de vertaling van aangegeven op
http://vertaling.nl.linux.org/woord.php

> msgid "Merging Available information"
>-msgstr "Samenvoegen  Beschikbare Informatie"
>+msgstr "Samenvoegen Beschikbaarheidsinformatie"

er, gaat hier toch om het samenvoegen van al de beschikbare informatie, niet
om het samenvoegen van alle informatie betreffende beschikbaarheid?

> msgid "Could not connect data socket, connection timed out"
>-msgstr "Kon de data socket niet verbinden, de verbinding verliep"
>+msgstr "Kon het datasocket niet verbinden, de verbinding verliep"

>msgid "Could not connect passive socket."
>-msgstr "Kon de passieve socket niet verbinden"
>+msgstr "Kon het passieve socket niet verbinden"

> msgid "Could not listen on the socket"
>-msgstr "Kon niet op de socket niet luisteren"
>+msgstr "Kon op het socket niet luisteren"

de socket toch ?

> msgid "Data socket connect timed out"
>-msgstr "Data Socket verbinding is verliep"
>+msgstr "Gegevenssocket-verbinding is verlopen"

 >msgid "Data socket timed out"
>-msgstr "Data socket verliep"
>+msgstr "Gegevenssocket verliep"

 >msgid "Data transfer failed, server said '%s'"
>-msgstr "Data transfer is mislukt, server zei: %s"
>+msgstr "Gegevensoverdracht is mislukt, server zei: %s"

Is data geen goed Nederlands woord? Indien ja volgens mij beter omdat het
herkenbaarder is voor mensen die vertrouwd zijn met de engelse benamingen.
- --
Cheers, cobaco

/"\  ASCII Ribbon Campaign
\ /  No proprietary formats in attachments without request
 X   i.e. *NO* WORD, POWERPOINT or EXCEL documents
/ \  Respect Open Standards
      http://www.fsf.org/philosophy/no-word-attachments.html
      http://www.goldmark.org/netrants/no-word/attach.html